Brillejant fra Northug

BCW Oslo ga drahjelp til Petter Northugs nye sportsbriller.


Ingen i Norge ser spørrende på deg når du nevner Petter Northug. Uansett om du liker langrenn eller ei: Du vet hvem han er. Og du vet sikkert at han ikke lenger jager gjennom skiløypa. Men han har naturligvis ikke sluttet å jakte suksess. Med sitt nye brand, Northug, ønsker Northug å vekke oppsikt på så mange arenaer som mulig.

Først ut er en kolleksjon solbriller, som er så oppsiktsvekkende at de like gjerne kunne vært designet sammen med en designer av, tja, sportsbiler. Som de faktisk er. Bård Eker har tidligere stått bak blant annet Koenigsegg-sportsbilene, og har sammen med Petter Northug sørger for at ingen av sportsbrille-parene forsvinner i mengden.

BCW Oslo har, i samarbeid med en rekke andre WPP-byråer (Brandr, Mindshare, The & Partnership, Try Apt), stått bak lanseringskampanjen av «Northug». Lanseringen har vært innom de fleste stolpene i moderne markedsføring, og strekker seg fra tradisjonelle boards i bybildet og på flyplasser, til bruk av AR-teknologi, sosiale medier, pressemeldinger, PR-planer, medieinnsalg og lanseringsevent i sportsbutikker.