Burson-Marsteller blir BCW

Kommunikasjonsbyrået Burson-Marsteller har slått seg sammen med Cohn & Wolfe og endrer navn. Det nye kommunikasjonsbyrået, BCW, blir verdens tredje største.

– Dette markerer et kvantesprang for Burson-Marsteller i Norge, sier administrerende direktør Bente E. Engesland. Vår ambisjon er å tilføre markedet et sterkt, fullintegrert og sømløst tilbud innen alle kommunikasjonsområder. Fornyelsen blir merkbar for kundene våre og vi tror de vil like det de ser, sier Engesland. Ny logo og global webside er klar og mer er i vente.

BCWS administrerende direktør varsler at hun vil forsterke den strategiske rådgivningen innen næringsliv og offentlig sektor, med skreddersydde tilbud til toppledere.

– Inn i BCW tar vi med oss Burson-Marstellers stolte historie med over 40 års erfaring innen strategisk posisjonering, myndighetskontakt, medier og krisehåndtering. Det nye selskapet satser tungt på digitalisering, kampanjer, endringsledelse og kundenær merkevarebygging, sier Engesland.

Den nye sjefen for BCW i Europa og Afrika, Scott Wilson, var i går i Oslo for å presentere BCW og møte medarbeiderne i Norge. I løpet av høsten skal den globale organisasjonen endres, og den finansielle samordningen starter i 2019.

– Det norske markedet er strategisk viktig for BCW. Norge har en sterk økonomi med økende internasjonal og innovativ orientering, innen energi, teknologi og bærekraft. Mange norske virksomheter og organisasjoner er i disse dager i store endringsprosesser og har fokuset rettet utad. Her kan vi tilby de beste tjenestene i hele verdikjeden.

– Vi ser frem til å bygge BCW som en enda sterkere spiller både i Norge og globalt, sier Scott Wilson, President for Burson Cohn & Wolfe i Europa og Afrika.

BCW leverer tjenester i hele verdikjeden og er dermed i stand til å svare på stadig mer komplekse kommunikasjonsutfordringer.

https://www.bcw-global.com/