Leder av Energi- og miljøkomiteen blir partner med BCW

Ketil Kjenseth tar seg med omfattende erfaring om det grønne skiftet, bioøkonomi og politisk analyse i nytt samarbeid med kommunikasjonsbyrået Burson Cohn & Wolfe.

Kjenseth har etter totalt 8 år på Stortinget startet sitt eget selskap, Bråstadlia Handelslag AS, som nå har inngått samarbeidsavtalen med BCW. Kommunikasjonsbyrået styrker dermed sin strategiske kompetanse på rådgivning og politisk analyse innen fornybarfeltet.

-Vi står midt i et skifte. Gjennom arbeidet mitt i Norsk Vann, som stortingsrepresentant for Venstre, og leder for Energi- og miljøkomiteen ha jeg god erfaring med grønne energiformer og klimaløsninger. Dette innebærer blant annet biogass og vannkraft. Jeg har blant annet jobbet med områder som klimatilpasning i store byggeprosjekter, sier Kjenseth.

BCW, som PRovoke media kåret til årets nordiske byrå og verdens beste kommunikasjonsbyrå i 2020, bygger ekspertteamet som jobber med noen av verdens største bioøkonomiselskaper. Byrået opplever en økende oppdragsmengde på områder innenfor ESG og et behov for politisk analyse.

-Jeg er opptatt av både internasjonale og nasjonale grønne fremstøt, og har blant annet erfaring som medlem av Nordisk råd. Nå opererer jeg også fra Gjøvik, og det er midt i «matfatet» for Norges bioøkonomi.  Med sitt nasjonale og globale arbeid var det også perfekt at BCW tok kontakt om et samarbeid på deres satsingsområder innen strategisk rådgivning mot ESG og det grønne skiftet, sier Kjenseth.

Kristian Sarastuen, administrerende direktør for BCW, gleder seg over den nye samarbeidspartneren. Han er enig i at samfunnsutviklingen medfører et økt behov for tjenestene til kommunikasjonsbyråer som BCW.

-Det ligger store muligheter for Norge i videreutvikling av bioøkonomien og etablering av ny industri basert på fornybart råstoff. Vi kommer til å se en eksplosiv vekst innenfor denne næringen, dersom Stortinget og regjeringen legger til rette for dette. Vår jobb er å hjelpe selskapene å navigere i dette landskapet, styrke selskapenes konkurransevilkår og bistå dem med å finne industrielle samarbeidspartnere som kan bidra til å utløse nye muligheter. Vi bruker våre eksperter i Norge og våre globale muskler i dette arbeidet, sier administrerende direktør i BCW, Kristian Sarastuen.