Hydro

Hydro ønsket å formidle at aluminium er et miljøvennlig og resikulebart materiale, som er en del av alles hverdag – i alt fra bilen til colaboksen. I samarbeid med Kristofer Hivju laget vi en prisvinnende reklamefilm som fremhever aluminium, og Hivju, som «den norske verdensstjernen».

Hydro ønsket å øke kjennskapen til hva de driver med og fortelle historien om evig fornybar aluminium. Burson-Marsteller* utviklet derfor et reklamefilmkonsept som handler om å løfte aluminium frem som en av Norges største stjerner, og gjøre nordmenn stolte av hvor viktig norsk aluminium er i verdenssammenheng.

Som en metafor på dette skal reklamefilmkonseptet bruke nordmenn som er store i utlandet, til å fortelle den «doble» historien om aluminium. I dette konseptet har Kristofer Hivju prydet skjermen med to reklamefilmer for Hydro.

 

Filmene er vist over 5 millioner ganger på digitale flater, i tillegg til på TV og kino. B-M har stått for konsept, manus, prosjektledelse og digital spredning. Hans Petter Moland og hans produksjonsselskap har stått for regi og produksjon. Filmene vant sølvdelfinen i Cannes Corporate Media & TV Awards.

*Burson-Marsteller heter nå Burson Cohn & Wolfe.